Résultats de la recherche pour "bundle OR getting OR started OR with OR esphome OR lilygo OR ttgo OR t OR display OR esp32 OR 16 OR mb"
-
Elektor Digital Getting Started with ESPHome (E-book)
Develop your own custom home automation devices Espressif's ESP8266 and ESP32 microcontrollers have brought DIY home automation to the masses. However, not everyone is fluent in programming these microcontrollers with Espressif's C/C++ SDK, the Arduino core, or MicroPython. This is where ESPHome comes into its own: with this project, you don’t program your microcontroller but configure it. This book demonstrates how to create your own home automation devices with ESPHome on an ESP32 microcontroller board. You’ll learn how to combine all kinds of electronic components and automate complex behaviours. Your devices can work completely autonomously, and connect over Wi-Fi to your home automation gateways such as Home Assistant or MQTT broker. By the end of this book, you will be able to create your own custom home automation devices the way you want. Thanks to ESPHome and the ESP32, this is within everyone’s grasp. Set up an ESPHome development environment and create maintainable configurations Use buttons and LEDs Sound a buzzer and play melodies Read measurements from various types of sensors Communicate over a short distance with NFC, infrared light, and Bluetooth Low Energy Show information on various types of displays Downloads Software
€ 29,95
Membres € 23,96
-
Elektor Bundles The ESP32 Cheap Yellow Display (offre groupée)
Plus de 40 projets ESP32 entièrement testés utilisant l'IDE Arduino et la bibliothèque graphique LVGL Cette offre groupée comprend l'ESP32 Cheap Yellow Display (CYD), une carte de développement compacte combinant un microcontrôleur ESP32 standard et un écran couleur TFT de 320 x 240 pixels. La carte dispose également de plusieurs connecteurs pour les GPIO, la communication série (TX/RX), l'alimentation et la masse. L'écran intégré est un atout majeur : il permet aux utilisateurs de créer des projets graphiques complexes sans écran LCD ni écran externe. Le livre d'accompagnement présente en détail le matériel et les connecteurs intégrés de la carte CYD. Il propose une gamme de projets de niveau débutant à intermédiaire, développés avec l'IDE Arduino 2.0. Les fonctions graphiques de base et la puissante bibliothèque graphique LVGL sont abordées, avec des projets pratiques illustrant chaque approche. Tous les projets inclus ont été entièrement testés et sont prêts à l'emploi. Le livre fournit des schémas fonctionnels, des schémas de circuits, des listes de codes complètes et des explications étape par étape. Avec la bibliothèque LVGL, les lecteurs peuvent créer des interfaces graphiques modernes et en couleur à l'aide de widgets tels que des boutons, des étiquettes, des curseurs, des calendriers, des claviers, des graphiques, des tableaux, des menus, des animations, etc. ESP32 Cheap Yellow Display Board Cette carte de développement (également connue sous le nom de « Cheap Yellow Display ») est alimentée par l'ESP-WROOM-32, un MCU double cœur avec des capacités Wi-Fi et Bluetooth intégrées. Il fonctionne à une fréquence principale allant jusqu'à 240 MHz, avec 520 Ko de SRAM, 448 Ko de ROM et une mémoire Flash de 4 Mo. La carte dispose d'un écran de 2,8 pouces avec une résolution de 240 x 320 et un toucher résistif. De plus, la carte comprend un circuit de contrôle du rétroéclairage, un circuit de contrôle tactile, un circuit de commande de haut-parleur, un circuit photosensible et un circuit de contrôle LED RVB. Il fournit également un emplacement pour carte TF, une interface série, une interface de capteur de température et d'humidité DHT11 et des ports IO supplémentaires. Le module prend en charge le développement dans Arduino IDE, ESP-IDE, MicroPython et Mixly. Applications Transmission d'images pour les appareils Smart Home Surveillance sans fil Agriculture intelligente Reconnaissance sans fil QR Signal du système de positionnement sans fil Et d'autres applications IoT Spécifications Microcontrôleur ESP-WROOM-32 (MCU double cœur avec Wi-Fi et Bluetooth intégrés) Fréquence Jusqu'à 240 MHz (la puissance de calcul peut atteindre 600 DMIPS) SRAM 520 Ko ROM 448 Ko Flash 4 Mo Tension de fonctionnement 5 V Consommation électrique env. 115 mA Écran Écran TFT couleur de 2,8 pouces (240 x 320) Toucher Toucher résistif Puce du pilote ILI9341 Dimensions 50 x 86 mm Poids 50 g Téléchargements GitHub Contenu de l'offre groupée The ESP32 Cheap Yellow Display Book (prix normal : 35 €) ESP32 Cheap Yellow Display Board (prix normal : 25 €) 1x Carte de développement ESP32 avec écran de 2,8 pouces et boîtier en acrylique 1x Stylet tactile 1x Câble de connexion 1x Câble USB
€ 59,95€ 49,95
Membres identique
-
Generic ESP32 Cheap Yellow Display Board
Cette carte de développement (également connue sous le nom de « Cheap Yellow Display ») est alimentée par l'ESP-WROOM-32, un MCU double cœur avec des capacités Wi-Fi et Bluetooth intégrées. Il fonctionne à une fréquence principale allant jusqu'à 240 MHz, avec 520 Ko de SRAM, 448 Ko de ROM et une mémoire Flash de 4 Mo. La carte dispose d'un écran de 2,8 pouces avec une résolution de 240 x 320 et un toucher résistif. De plus, la carte comprend un circuit de contrôle du rétroéclairage, un circuit de contrôle tactile, un circuit de commande de haut-parleur, un circuit photosensible et un circuit de contrôle LED RVB. Il fournit également un emplacement pour carte TF, une interface série, une interface de capteur de température et d'humidité DHT11 et des ports IO supplémentaires. Le module prend en charge le développement dans Arduino IDE, ESP-IDE, MicroPython et Mixly. Applications Transmission d'images pour les appareils Smart Home Surveillance sans fil Agriculture intelligente Reconnaissance sans fil QR Signal du système de positionnement sans fil Et d'autres applications IoT Spécifications Microcontrôleur ESP-WROOM-32 (MCU double cœur avec Wi-Fi et Bluetooth intégrés) Fréquence Jusqu'à 240 MHz (la puissance de calcul peut atteindre 600 DMIPS) SRAM 520 Ko ROM 448 Ko Flash 4 Mo Tension de fonctionnement 5 V Consommation électrique env. 115 mA Écran Écran TFT couleur de 2,8 pouces (240 x 320) Toucher Toucher résistif Puce du pilote ILI9341 Dimensions 50 x 86 mm Poids 50 g Inclus 1x Carte de développement ESP32 avec écran de 2,8 pouces et boîtier en acrylique 1x Stylet tactile 1x Câble de connexion 1x Câble USB Téléchargements GitHub
€ 24,95
Membres € 22,46
-
Elektor Bundles Get Started with the NXP FRDM-MCXN947 Development Board (offre groupée)
Cette offre groupée contient : Livre : Get Started with the NXP FRDM-MCXN947 Development Board (prix normal : 40 €) NXP FRDM-MCXN947 Development Board (prix normal : 30 €) Livre : Get Started with the NXP FRDM-MCXN947 Development Board Développer des projets sur la connectivité, le graphisme, l'apprentissage automatique, le contrôle moteur et les capteurs Ce livre (en anglais) traite de l'utilisation de la carte de développement FRDM-MCXN947, développée par NXP Semiconductors. Elle intègre le double processeur Arm Cortex-M33, fonctionnant à une fréquence allant jusqu'à 150 MHz. Idéale pour les applications industrielles, IoT et d'apprentissage automatique, elle dispose d'un port USB à haute vitesse, de CAN 2.0, de l'I³C et d'Ethernet 10/100. La carte comprend un débogueur MCU-Link intégré, un FlexI/O pour le contrôle des écrans LCD, et une mémoire flash à double banque pour les opérations de lecture-écriture simultanées, prenant en charge des configurations de mémoire externe de grande capacité. L'une des caractéristiques importantes de la carte de développement est l'intégration de l'unité de traitement neuronal (NPU) eIQ Neutron, permettant aux utilisateurs de développer des projets basés sur l'intelligence artificielle. La carte de développement prend également en charge les broches de connecteur au format Arduino Uno, la rendant compatible avec de nombreux shields Arduino, ainsi qu'un connecteur mikroBUS pour les cartes Click de MikroElektronika et un connecteur Pmod. L'un des avantages intéressants de la carte de développement FRDM-MCXN947 est qu'elle inclut plusieurs sondes de débogage intégrées, permettant aux programmeurs de déboguer leurs programmes en communiquant directement avec le microcontrôleur (MCU). Grâce au débogueur, les programmeurs peuvent exécuter un programme pas à pas, insérer des points d'arrêt, visualiser et modifier des variables, etc. De nombreux projets fonctionnels et testés ont été développés dans le livre en utilisant l'IDE populaire MCUXpresso et le SDK avec divers capteurs et actionneurs. L'utilisation de la bibliothèque CMSIS-DSP populaire est également expliquée avec plusieurs opérations matricielles couramment utilisées. Les projets fournis dans le livre peuvent être utilisés sans modification dans de nombreuses applications. Alternativement, les lecteurs peuvent s'inspirer de ces projets pour développer leurs propres projets. Carte de développement NXP FRDM-MCXN947 La FRDM-MCXN947 est une carte de développement compacte et polyvalente conçue pour le prototypage rapide avec les microcontrôleurs MCX N94 et N54. Elle dispose de connecteurs standard pour un accès facile aux E/S du MCU, d'interfaces série ouvertes intégrées, d'une mémoire flash externe et d'un débogueur MCU-Link embarqué. Spécifications Microcontrôleur Cœurs MCX-N947 Dual Arm Cortex-M33 à 150 MHz chacun avec une efficacité de performance optimisée, jusqu'à 2 Mo de mémoire flash double banque avec RAM2 ECC complète en option, flash externe Accélérateurs : unité de traitement neuronal, PowerQuad, Smart2 DMA, etc. Extension de mémoire *Prise pour carte microSD DNP Connectivité Phy Ethernet et connecteur Connecteurs HS USB-C Connecteur SPI/I²C/UART (PMOD/mikroBUS, DNP) Connecteur WiFi (PMOD/mikroBUS, DNP) Émetteur-récepteur CAN-FD Débogage Débogueur MCU-Link intégré avec CMSIS-DAP Connecteur JTAG/SWD Capteur Capteur de température P3T1755 I³C/I²C, pavé tactile Options d'extension En-tête Arduino (avec lignes d'extension FRDM) En-tête FRDM En-tête FlexIO/LCD En-tête SmartDMA/Caméra Pmod *DNP microBUS Interface utilisateur DEL utilisateur RVB, plus boutons de réinitialisation, de FAI et de réveil Inclus 1x Carte de développement FRDM-MCXN947 1x Câble USB-C 1x Quick Start Guide Downloads Datasheet Block diagram
€ 69,95€ 29,95
Membres identique
-
Elektor Publishing The ESP32 Cheap Yellow Display Book
Projects Using Arduino IDE and the LVGL Graphics Library The ESP32 is probably one of the most popular microcontrollers used by many people, including students, hobbyists, and professional engineers. Its low cost, coupled with rich features makes it a popular device to use in many projects. Recently, a board called the ESP32 Cheap Yellow Display (CYD for short) is available from its manufacturers. The board includes a standard ESP32 microcontroller together with a 320x240 pixel TFT display. Additionally, the board provides several connectors for interfaces such as GPIO, serial port (TX/RX), power and Ground. The inclusion of a TFT display is a real advantage as it enables users to design complex graphics-based projects without resorting to an external LCD or graphics displays. The book describes the basic hardware of the ESP32 CYD board and provides details of its on-board connectors. Many basic, simple, and intermediate-level projects are given in the book based on the ESP32 CYD, using the highly popular Arduino IDE 2.0 integrated development environment. The use of both the basic graphics functions and the use of the popular LVGL graphics library are discussed in the book and projects are given that use both types of approaches. All the projects given in the book have been tested and are working. The block diagram, circuit diagram, and the complete program listings and program descriptions of all the projects are given with explanations. Readers can use the LVGL graphics library to design highly popular eye-catching full-color graphics projects using widgets such as buttons, labels, calendars, keypads, keyboards, message boxes, spinboxes, sliders, charts, tables, menus, bars, switches, drop-down lists, animations, and many more widgets.
€ 34,95
Membres € 31,46
-
Elektor Digital Getting Started with the Intel Edison (E-book)
The Internet of Things is rapidly gaining interest, and that has fueled the development of the Edison. A tiny computer, the size of a postage stamp, with a lot of power and built-in wireless communication capabilities. In this eBook we will help you get up-to-speed with the Edison, by installing the software both on the Edison as well as on your Windows PC. We will use the Edison Arduino break-out board because it is easy to work with. We will discuss Linux, Arduino C++ and Python, and show examples of how the Edison can interface with other hardware. We will use Wi-Fi and Bluetooth to set up wireless connections, and show you a trick to program sketches over Wi-Fi. Once you have completed this book your Edison will be up and running with the latest software version, and you will have sufficient knowledge of both hardware and software to start making your own applications. You will even be able to program the Edison over USB and wireless both in Arduino C++ and Python. This is not a projects eBook, but a toolbox that will allow you to explore the wonderful world of the Intel Edison!
€ 24,95
Membres € 19,96
-
Elektor Publishing Getting Started With Java Using Eclipse
Mastering the Language and the Development Platform Many people would like to learn Java but getting started is not easy since programming with Java requires at least two things: mastering the programming language and the development environment. With the help of many examples, this book shows how the language is structured. In addition, it employs the Eclipse development environment as an example of a powerful tool to teach developing Java programs. In Basics, the first part of the book, you acquire your Java and Eclipse basic knowledge. This part lays the programming foundations, gives you an overview of Java technology, and shows you what is special about object-oriented programming. In the second part called Java Language, everything revolves around the subtleties of the Java language and this is where the first small Java applications are created, aided by a fine blend of the knowledge part and practical exercises. Java Technology is both the name and the focus of the third part which also introduces you to the rules to observe when programming, what class libraries are and what advantages they have. In addition, you will learn how to test programs, what algorithms are, and how to program them. The fourth part, Java Projects, enables you to apply all the previous elements in an application with a graphical user interface. The project shows how to develop a larger application piece by piece with the Eclipse development environment. The Appendix concludes with a section on frequent errors that can occur when working with Eclipse, and a Glossary.
€ 44,95
Membres € 40,46
-
Elektor Digital The ESP32 Cheap Yellow Display Book (PDF)
Projects Using Arduino IDE and the LVGL Graphics Library The ESP32 is probably one of the most popular microcontrollers used by many people, including students, hobbyists, and professional engineers. Its low cost, coupled with rich features makes it a popular device to use in many projects. Recently, a board called the ESP32 Cheap Yellow Display (CYD for short) is available from its manufacturers. The board includes a standard ESP32 microcontroller together with a 320x240 pixel TFT display. Additionally, the board provides several connectors for interfaces such as GPIO, serial port (TX/RX), power and Ground. The inclusion of a TFT display is a real advantage as it enables users to design complex graphics-based projects without resorting to an external LCD or graphics displays. The book describes the basic hardware of the ESP32 CYD board and provides details of its on-board connectors. Many basic, simple, and intermediate-level projects are given in the book based on the ESP32 CYD, using the highly popular Arduino IDE 2.0 integrated development environment. The use of both the basic graphics functions and the use of the popular LVGL graphics library are discussed in the book and projects are given that use both types of approaches. All the projects given in the book have been tested and are working. The block diagram, circuit diagram, and the complete program listings and program descriptions of all the projects are given with explanations. Readers can use the LVGL graphics library to design highly popular eye-catching full-color graphics projects using widgets such as buttons, labels, calendars, keypads, keyboards, message boxes, spinboxes, sliders, charts, tables, menus, bars, switches, drop-down lists, animations, and many more widgets.
€ 29,95
Membres € 23,96
-
Elektor Digital EAGLE V6 Getting Started Guide (E-book)
Whether you are an electronics enthusiast or engineering professional, this book provides the reader with an introduction to the use of the CadSoft’s EAGLE PCB design software package. EAGLE is a user-friendly, powerful and affordable software package for the efficient design of printed circuit boards. It offers the same power and functionality to all users, at a smaller cost than its competitors. A free version of EAGLE is available to enthusiasts for their own use. EAGLE can be used on the main computing platforms including: Microsoft Windows (XP, Vista or Windows 7); Linux (based on kernel 2.6 or above) and Apple Mac OS X (Version 10.6 or higher). Any hardware that supports these software platforms will run the EAGLE application. The book is intended for anyone who wants an introduction to the capabilities of EAGLE. The reader may be a novice at PCB design or a professional wanting to learn about EAGLE, with the intention of migrating from another CAD package. This book will quickly allow you to: obtain an overview of the main modules of EAGLE: the schematic editor; layout editor and autorouter in one single interface; learn to use some of the basic commands in the schematic and layout editor modules of EAGLE; apply your knowledge of EAGLE commands to a small project; learn more about some of the advanced concepts of EAGLE and its capabilities; understand how EAGLE relates to the stages of PCB manufacture; create a complete project, from design through to PCB fabrication. The project discussed in the book is a popular, proven design from the engineering team at Elektor. After reading this book while practicing some of the examples, and completing the projects, the reader should feel confident about taking on more challenging endeavors.
€ 29,95
Membres € 23,96
-
Raspberry Pi Foundation Get Started with MicroPython on Raspberry Pi Pico
In Get Started with MicroPython on Raspberry Pi Pico, you will learn how to use the beginner-friendly language MicroPython to write programs and connect up hardware to make your Raspberry Pi Pico interact with the world around it. Using these skills, you can create your own electro‑mechanical projects, whether for fun or to make your life easier. Microcontrollers, like RP2040 at the heart of Raspberry Pi Pico, are computers stripped back to their bare essentials. You don’t use monitors or keyboards, but program them to take their input from, and send their output to the input/output pins. Using these programmable connections, you can light lights, make noises, send text to screens, and much more. In Get Started with MicroPython on Raspberry Pi Pico, you will learn how to use the beginner-friendly language MicroPython to write programs and connect up hardware to make your Raspberry Pi Pico interact with the world around it. Using these skills, you can create your own electro‑mechanical projects, whether for fun or to make your life easier. The robotic future is here – you just have to build it yourself. We’ll show you how. About the authors Gareth Halfacree is a freelance technology journalist, writer, and former system administrator in the education sector. With a passion for open-source software and hardware, he was an early adopter of the Raspberry Pi platform and has written several publications on its capabilities and flexibility. Ben Everard is a geek who has stumbled into a career that lets him play with new hardware. As the editor of HackSpace magazine, he spends more time than he really should experimenting with the latest (and not-solatest) DIY tech.
€ 19,95€ 9,95
Membres identique
-
Espressif ESP32-WROOM-32D
L'ESP32-WROOM-32, mesurant uniquement 25,2 mm x 18 mm, contient le SoC ESP32, une mémoire flash, des composants discrets de précision et une antenne PCB pour offrir des performances RF exceptionnelles dans les applications limitées en espace. ESP32-WROOM-32 est un puissant module MCU Wi-Fi + BT + BLE générique qui cible une grande variété d'applications, allant des réseaux de capteurs basse consommation aux tâches les plus exigeantes, telles que l'encodage vocal, le streaming de musique et le décodage MP3. Au cœur de ce module se trouve la puce ESP32-D0WDQ6. La puce intégrée est conçue pour être évolutive et adaptative. Il existe deux cœurs de processeur qui peuvent être contrôlés individuellement et la fréquence d'horloge est réglable de 80 MHz à 240 MHz. L'utilisateur peut également éteindre le processeur et utiliser le coprocesseur basse consommation pour surveiller en permanence les périphériques en cas de changement ou de franchissement de seuils. L'ESP32 intègre un riche ensemble de périphériques, allant des capteurs tactiles capacitifs aux capteurs Hall, en passant par l'interface de carte SD, Ethernet, SPI haut débit, UART, I²S et I²C. L'intégration de Bluetooth, Bluetooth LE et Wi-Fi garantit qu'un large éventail d'applications peut être ciblée et que le module est à l'épreuve du temps. L'utilisation du Wi-Fi permet une vaste portée physique et une connexion directe à Internet via un routeur Wi-Fi, tandis que l'utilisation du Bluetooth permet à l'utilisateur de se connecter facilement au téléphone ou de diffuser des balises à faible consommation d'énergie pour sa détection. Le courant de veille de la puce ESP32 est inférieur à 5 µA, ce qui la rend adaptée aux applications électroniques alimentées par batterie et portables. L'ESP32 prend en charge un débit de données allant jusqu'à 150 Mbps et une puissance de sortie de 20,5 dBm au niveau de l'antenne pour garantir la plage physique la plus large. En tant que telle, la puce offre des spécifications de pointe et les meilleures performances en termes d'intégration électronique, de portée, de consommation d'énergie et de connectivité. Téléchargements Datasheet
€ 9,95€ 4,95
Membres identique
-
Elektor Publishing H0W2: Get Started with the SensorTile.box
STmicroelectronics’ wireless IoT & wearable sensor development kit ‘SensorTile.box’ is a portable multi-sensor circuit board housed in a plastic box and developed by STMicroelectronics. It is equipped with a high-performance 32-bit ARM Cortex-M4 processor with DSP and FPU, and various sensor modules, such as accelerometer, gyroscope, temperature sensor, humidity sensor, atmospheric pressure sensor, microphone, and so on. SensorTile.box is ready to use with wireless IoT and Bluetooth connectivity that can easily be used with an iOS or Android compatible smartphone, regardless of the level of expertise of the users. SensorTile.box is shipped with a long-life battery and all the user has to do is connect the battery to the circuit to start using the box. The SensorTile.box can be operated in three modes: Basic mode, Expert mode, and Pro mode. Basic mode is the easiest way of using the box since it is pre-loaded with demo apps and all the user has to do is choose the required apps and display or plot the measured data on a smartphone using an app called STE BLE Sensor. In Expert mode users can develop simple apps using a graphical wizard provided with the STE BLE Sensor. Pro mode is the most complex mode allowing users to develop programs and upload them to the SensorTile.box. This book is an introduction to the SensorTile.box and includes the following: Brief specifications of the SensorTile.box; description of how to install the STE BLE Sensor app on an iOS or Android compatible smartphone required to communicate with the box. Operation of the SensorTile.box in Basic mode is described in detail by going through all of the pre-loaded demo apps, explaining how to run these apps through a smartphone. An introduction to the Expert mode with many example apps developed and explained in detail enabling users to develop their own apps in this mode. Again, the STE BLE Sensor app is used on the smartphone to communicate with the SensorTile.box and to run the developed apps. The book then describes in detail how to upload the sensor data to the cloud. This is an important topic since it allows the sensor measurements to be accessed from anywhere with an Internet connection, at any time. Finally, Pro mode is described in detail where more experienced people can use the SensorTile.box to develop, debug, and test their own apps using the STM32 open development environment (STM32 ODE). The Chapter explains how to upload the developed firmware to the SensorTile.box using several methods. Additionally, the installation and use of the Unicleo-GUI package is described with reference to the SensorTile.box. This PC software package enables all of the SensorTile.box sensor measurements to be displayed or plotted in real time on the PC.
€ 34,95
Membres € 31,46